Odszkodowanie i zadośćuczynienie za zmarnowany urlop.

Wakacje to najbardziej wyczekiwany okres urlopów, wyjazdów z całą rodziną. Chcemy by był to czas pełen wypoczynku, relaksu, zabawy dla każdego z nas. Nie zawsze jednak możemy się cieszyć udanymi wakacjami, jeżeli biuro podróży z którym podpisaliśmy umowę, nie wywiązuje się z niej w sposób należyty. Warto tu mieć na uwadze fakt, że organizator wycieczki nie może zaoferować nam usługi, która nie będzie miała odzwierciedlenia w rzeczywistości. Chronią nas przed tym odpowiednie przepisy. W jakich sytuacjach możliwe jest dochodzenie odszkodowań za zmarnowany urlop i czego należy się domagać?

Dochodzenie odszkodowania – o co można wnioskować?

Składając reklamację warto powołać się na ustawę o usługach turystycznych, która określa odpowiedzialność organizatora wycieczki za nienależyte wykonanie lub niewykonanie świadczenia. Przysługuje nam z tego tytułu zarówno odszkodowanie jak i zadośćuczynienie. Jeżeli biuro podróży zapewnia nas że hotel jest pięciogwiazdkowy, wyżywienie składa się z trzech posiłków dziennie, a plaża znajduje się 500 m od hotelu, to tak powinno być, gdy przyjedziemy na miejsce. Każde obniżenie standardu jest niezgodne z umową zawartą z organizatorem i na tej podstawie możemy dochodzić odszkodowania. Zadośćuczynienie natomiast należy nam się, gdy w wyniku nienależytego wykonania świadczenia nasz urlop został zmarnowany i odnieśliśmy szkodę w sferze niematerialnej. Przykładowo utraciliśmy szansę na aktywny wypoczynek, przyjemne spędzenie czasu, spokój i relaks.

Pomoc w dochodzeniu odszkodowań – Kalisz i okolice.

Jeśli potrzebują Państwo pomocy w złożeniu reklamacji do biura podróży, serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszą Kancelarią Odszkodowawczą w Kaliszu. W trakcie bezpłatnej konsultacji określimy, jakie są szanse uzyskania odszkodowania za zmarnowany urlop i o jaką kwotę możemy się starać.